Nederlands openluchtmuseum

Het NOM was het project waar ik de meeste tijd aan heb besteedt in het jaar dat ik stage heb gelopen bij ijsfontein.

Dit project was een uitbreiding van het nederlands openluchtmuseum. In de nieuwe ruimtes wilden ze het canon van nederland naar de bezoekers van het museum brengen. Dit doormiddel van interactieven exhibits. Deze exhibits waren bedoelt om mee te spelen of om informatie over te brengen, rondom het tijdvak waar je je op dat moment bevond.

Veel van wat ik nu doe met 3D heb ik geleerd tijdens dit project. Voor mijn stage was ik meer met 2D bezig dan 3D. Omdat er meerdere exhibits gemaakt werden heb ik niet aan alles gewerkt. De exhibits waar ik wel aan heb meegewerkt waren: Drijfjacht, Onderhandelen, kansen met de hazen en Fabriek. Bij sommigen exhibits had ik maar een paar onderdeeltjes gemaakt, bij anderen weer het overgrote deel.

Drijfjacht: was het eerste project waar ik aan begon bij IJsfontein. Het was voor het eerst in lange tijd dat ik begon me 3Den. In dit Project heb ik veel geanimeerd en het een en ander gemodelt, zoals de mannetjes en de FPS arm. Het hert hoefde alleen nog getexturt en geanimeerd te worden.

Onderhandelen: Dit project was al een look and feel voor gemaakt. Het was dus al duidelijk hoe het eruit moest gaan zien. Dit is één van de spellen waar ik alles op de look and feel na zelf heb gemaakt. Het is voor groot en deel opgebouwd uit bewerkten beelden in photoshop. Tijdens dit project heb ik veel gewerkt met Photoshop en Unity.

Kansen met de hanzen: Dit was een van de leukere spellen van het Nom. De Schepen, animatie van de schepen en iconen boven de schepen zijn door mij gemaakt.

Fabrieken: Is het Project waar ik het meest trots op ben ,alleen al van wegen de mooie beelden. Jammer genoeg waren ze al in het bezit van een model voor de oven, anders had ik alles in de scen gemaakt. Wel heb ik hulp en tips van me stage begeleider gehad bij dit project. Tijdens dit project heb ik veel geleerd in unity en heb ik ontdekt dat ik het heel leuk vind om in unity te werken.


Team

Visual designers

Joram Van Loenen - Joost Eggermont - Martijn Tarmijn - Bram Nijland

Developer

Jorrit de Vries - Tim Groeneboom - Frank Hermes

Interactie ontwerper

Raimond Reijmers

Strateeg

Annelies Wisse

Project Manager

Pia Christiansson


Tools

logo

Unity 3D

logo

Maya

logo

Photoshop

logo

illustrator